14 mestských marketingových stratégií, ktoré prilákajú viac cestovateľov

Efektívne mestské marketingové stratégie môžu pomôcť miestnym samosprávam, turistickým združeniam, hotelom, cestovným kanceláriám a iným podnikom tým, že pomôžu prilákať do daného mesta viac cestujúcich. V tomto článku sa dozviete viac o tom, čo je mestský marketing, čo zahŕňa a niektoré z hlavných techník, ktoré vám môžu pomôcť podporiť cestovný ruch.

Rýchle menu:

Čo je mestský marketing?

Mestský marketing označuje marketingovú stratégiu, kde sa propaguje konkrétne mesto s cieľom prilákať väčší počet cestujúcich. Môže byť tiež navrhnutý tak, aby prilákal obchodné investície a/alebo migráciu do mesta. Vo všeobecnosti je zámerom marketingového úsilia, aby sa vaše mesto odlíšilo od ostatných miest.

Úspešné mestské marketingové stratégie môžu slúžiť na podporu miestneho  cestovného ruchu . Okrem toho, že pomáha vášmu mestu vyniknúť, mestský marketing môže tiež pomôcť zlepšiť alebo zlepšiť povesť mesta alebo umožniť, aby bolo videné v inom svetle.

Prečo je mestský marketing užitočný a dôležitý?

Dostupnosť leteckých spoločností, cestovných webových stránok, cestovných kancelárií a dopravy znamená, že cestovanie nebolo nikdy jednoduchšie a cestujúci nikdy nemali väčšiu škálu možností pre destinácie. To môže znamenať, že vaše mesto súťaží s veľkým počtom iných miest, obcí, regiónov a letovísk o podobných ľudí s podobnými záujmami.

Mestský marketing je užitočný a dôležitý, pretože môže pomôcť propagovať vaše mesto ako výhodnejšie pred ostatnými možnosťami tým, že upriami pozornosť na jeho jedinečné kvality a plusové body. Môže pomôcť miestnemu hospodárstvu vrátane hotelov, reštaurácií, maloobchodov a cestovných kancelárií tým, že celoplošne zvýši dopyt.

Aký je rozdiel medzi marketingom mesta a destinácie?

Základná koncepcia mestského marketingu je veľmi podobná koncepcii  destinačného marketingu , pričom obe sú zamerané na propagáciu plusových bodov alebo predností konkrétneho miesta, aby prilákali cestujúcich. Nejde však o to isté, keďže mestský marketing sa zameriava čisto na jedno mesto.

Naopak, destinačný marketing by mohol byť zameraný na mesto, ale mohol by zahŕňať aj veci ako  marketing krajiny alebo marketing pre konkrétny región alebo oblasť. Hlavné ciele a techniky sú však podobné.

Kto je zodpovedný za mestský marketing?

Do marketingového úsilia mesta sa môže zapojiť množstvo rôznych jednotlivcov, organizácií, ako sú  organizácie a skupiny destinačného manažmentu , ale strategická zodpovednosť sa zvyčajne deleguje na marketingové organizácie miest alebo mestské turistické združenia. Tieto organizácie môžu mať členov alebo zainteresované strany vrátane miestnych podnikov a atrakcií, ktoré môžu platiť členský poplatok.

Takáto skupina bude presadzovať záujmy mesta, snažiť sa pritiahnuť investície od podnikov a pokúsiť sa podporiť cestovný ruch a iné formy cestovania do mesta. Okrem toho sa ktokoľvek, kto má záujem o  riadenie cestovného ruchu , ako napríklad hotely, môže zapojiť do marketingu mesta aj na jednostrannejšom základe a propagovať mesto, aby prilákalo zákazníkov.

14 mestských marketingových stratégií na prilákanie cestovateľov

Mnoho rôznych mestských marketingových stratégií sa ukázalo ako účinných pri zvyšovaní popularity mesta a zlepšovaní jeho postavenia ako turistickej destinácie. Nižšie nájdete 14 najlepších tipov.

1. Odlíšte svoje mesto od alternatív

Jedným z najdôležitejších krokov marketingu mesta je presne určiť, čím sa vaše mesto odlišuje od ostatných miest na celom svete, a určiť, ktoré aspekty sa oplatí navštíviť. Môžu zahŕňať známe pamiatky, hlavné turistické atrakcie, jedinečné kultúrne aspekty mesta, zaujímavú architektúru atď.

Napríklad mesto New York sa môže pochváliť pamiatkami ako Empire State Building a Central Park, zábavnými podnikmi ako Madison Square Garden a Broadway, množstvom športových tímov, ako sú New York Yankees a New York Knicks, a špeciálnymi podujatiami, ako napr. maratón v New Yorku. Pokúste sa nájsť čo najviac jedinečných predajných miest.

2. Jasne sa vyjadrovať k vašej cieľovej skupine

Ďalej, všetky dobré mestské marketingové stratégie majú jasnú cieľovú skupinu alebo niekoľko kľúčových skupín cieľového publika. To si vyžaduje, aby ste dôkladne zvážili, kto bude mať s najväčšou pravdepodobnosťou záujem cestovať do vášho mesta, a dôvody, prečo tak robí. Možno to budete musieť rozdeliť na niekoľko príkladov zákazníckych profilov.

Vaše mesto môže byť napríklad moderné s prekvitajúcim nočným životom, čo mu pomôže osloviť mladších ľudí. Prípadne by to mohlo byť nasiaknuté históriou a kultúrou, príťažlivým pre staršiu demografiu, alebo prosperujúcim obchodným centrom, ktoré osloví firemných cestujúcich. Môže to byť maloobchodné centrum, ktoré osloví nakupujúcich, alebo hotspot domáceho cestovného ruchu.

Identifikácia niektorých hlavných cieľových skupín môže byť neoceniteľná, pretože vám pomôže zacieliť váš mestský marketingový plán.

3. Osvojte si analytický prístup

Mestské marketingové stratégie sú najlepšie, keď sú zamerané na dôkazy. Mestské marketingové organizácie a ich zainteresované strany majú možnosť zhromažďovať údaje a používať ich na všetky druhy účelov, od identifikácie toho, kto navštevuje webové stránky konkrétnych hotelov alebo reštaurácií, až po používanie analýzy Google na zistenie, ktoré stránky ľudí zaujímajú a ktoré nie.

Hotely môžu identifikovať svoje kľúčové demografické údaje a najrušnejšie časy. Ostatné cestovné kancelárie si môžu vybrať trendy v dopyte. Môžete sa dokonca dozvedieť o preferovaných zariadeniach, ktoré ľudia používajú. Všetky tieto informácie možno zhromaždiť, analyzovať a použiť na vytvorenie marketingovej stratégie mesta zameranej na laser, zameranej na správnych ľudí v správnych chvíľach.

4. Zamerajte sa na City Branding

Ako koncept sa branding do značnej miery zameriava na to, aby veci bolo možné ľahko rozpoznať, identifikovať, pochopiť a/alebo stráviť. Logá, slogany, farebné schémy a konzistentné posolstvá, to všetko spadá pod „značku“ a má tendenciu hrať rozhodujúcu úlohu vo väčšine najlepších marketingových kampaní mesta, pretože pomáha mestu odlíšiť sa od alternatív.

Mesto môže byť označené mnohými spôsobmi. Môžete použiť jednotné logo alebo písmo, ktoré hovorí niečo o vašom meste. Môžete vytvoriť chytľavý názov pre mestskú marketingovú organizáciu alebo chytľavý slogan. Trik dobrej značky spočíva v tom, že sa jej budete držať čo najviac, pretože dôslednosť a znalosť zákazníkov sú rozhodujúce.

5. Vyvážiť potreby všetkých zainteresovaných strán

Mestské marketingové stratégie budú mať pravdepodobne veľa rôznych zainteresovaných strán, od mestských úradníkov až po miestne podniky  cestovného ruchu vrátane hotelov, reštaurácií, cestovných kancelárií a cestovných kancelárií. Aby ste z toho vyťažili čo najviac, musíte vyvážiť ich rôzne potreby a dať im dôvody, aby sa naplno zapojili.

Pokúste sa prísť s konkrétnymi prvkami marketingového úsilia vášho mesta, o ktoré sa môže každý zainteresovaný skutočne zaujímať a pomôcť im, a objasnite im, ako môžu profitovať z vašej širšej stratégie. Zistite, či môžete spolupracovať so zainteresovanými stranami na ich vlastnom marketingovom úsilí a skúste prísť s obojstranne výhodnými správami.

6. Vytvorte presvedčivú webovú stránku pre vaše mesto

Obrovské množstvo potenciálnych návštevníkov vášho mesta bude hľadať inšpiráciu na internete, a preto je také dôležité, aby ste vytvorili pútavú webovú stránku, na ktorej predstavíte svoje mesto a to, čo ponúka. Webová stránka vám môže pomôcť propagovať jedinečné predajné miesta vášho mesta vašej cieľovej skupine presne takým spôsobom, akým ich chcete propagovať.

Ako príklad uvádzame obrázky, videá a blogové príspevky, ktoré možno použiť na propagáciu špecifických mestských funkcií, pričom môžete ponúkať aj cestovné informácie, propagovať niektoré z mestských turistických lokalít alebo ponúkať poukážky či zľavové kódy. Bez ohľadu na presný obsah musí byť váš web optimalizovaný pre mobilné zariadenia a musí poskytovať skvelý používateľský zážitok.

7. Vypracujte marketingovú stratégiu pre vyhľadávanie

Mnoho ľudí, ktorí hľadajú mestskú dovolenku alebo mesto, do ktorého by mohli cestovať za iným účelom, bude skúmať svoje možnosti na internete a vyhľadávače ako Google sú bežným východiskovým bodom. V ideálnom prípade, keď hľadajú výrazy súvisiace s vaším mestom, chcete, aby boli presmerovaní na vašu vlastnú webovú stránku, aby si prečítali presvedčivý obsah.

Hlavným spôsobom, ako to dosiahnuť, je marketing vo vyhľadávačoch. Platená reklama vo vyhľadávačoch vám umožňuje získať sponzorované výsledky na stránkach s výsledkami vyhľadávacích nástrojov, pričom existujú rôzne postupy, ako je zacielenie na konkrétne kľúčové slová, ktoré vám môžu pomôcť umiestniť sa na popredných miestach vo výsledkoch organického vyhľadávania. Väčšia viditeľnosť potom vedie k väčšej návštevnosti webu.

Pomocou princípov SEO môže byť tiež možné zlepšiť viditeľnosť vašich videí a obrázkov.

8. Podporujte obsah vytváraný používateľmi

Ak si spomeniete na časy, kedy ste cestovali do rôznych miest po celom svete, je pravdepodobné, že mnohé z týchto ciest boli motivované tým, že ste chceli niečo zažiť. To je dôvod, prečo by sa vaše marketingové úsilie mesta malo zamerať aj na propagáciu zážitkov a skvelým spôsobom, ako to dosiahnuť, je pokúsiť sa premeniť návštevníkov na veľvyslancov.

Premýšľajte o spôsoboch, ako povzbudiť návštevníkov, aby vytvorili vlastný obsah vytvorený používateľmi. Môžete propagovať hashtag na sociálnych médiách alebo pridať sekciu na svoje webové stránky pre videá alebo fotografie. Pre mnohých potenciálnych cestovateľov bude tento druh nepriameho marketingu presvedčivejší, pretože pochádza od obyčajných ľudí, ktorí nemajú žiadnu agendu.

9. Prijmite virtuálnu realitu a video

Technológia virtuálnej reality má jedinečnú kvalitu pre mestských obchodníkov, pretože ponúka silu, ktorá umožní vašej cieľovej skupine skutočne zažiť aspekty vášho mesta. Dá sa to dosiahnuť prostredníctvom  virtuálnych 360-stupňových prehliadok hotelov alebo zážitkov vo virtuálnej realite s miestnymi atrakciami alebo pamiatkami.

Bežnejší obsah  video marketingu môže byť účinný aj pri predvádzaní aspektov vášho mesta prostredníctvom vizuálneho média. Dobrá vec na videoobsahu je, že ho možno tiež veľmi ľahko pridať na YouTube a potom zdieľať cez sociálne médiá, webovú stránku marketingu mesta a rôzne iné platformy.

10. Využite sociálne siete na maximum

Samozrejme, sociálne médiá samotné sú silným nástrojom na propagáciu vášho mesta, pričom Facebook, Twitter, Instagram a LinkedIn ponúkajú rôzne funkcie a umožňujú vám osloviť rôzne demografické skupiny. Príspevky na sociálnych médiách vám môžu pomôcť získať globálnu sledovanosť, zatiaľ čo zvyčajne sú k dispozícii aj reklamy a sponzorované príspevky.

Pomocou týchto funkcií budete mať možnosť zacieliť na veľmi konkrétnych ľudí na základe ich záujmov, polohy, pohlavia, miest, ktoré predtým navštívili, ich histórie prehliadania a podobne. Môžete tiež použiť stránky sociálnych sietí, aby ste boli kreatívni v súťažiach alebo kvízoch, aby ste vyvolali skutočné zapojenie.

11. Spolupracujte s ovplyvňovateľmi sociálnych médií

V modernej dobe majú takzvaní  „influenceri“  – tí, ktorí majú skupinu verných sledovateľov na sociálnych sieťach – veľkú marketingovú silu. Koniec koncov, mnohí ľudia sa stali múdrejšími pre niektoré z tradičnejších reklamných a marketingových kanálov a niektorí sú teraz oveľa cynickejší voči marketingu organizácií alebo skupín.

Ovplyvňovatelia môžu mať sledovateľov na rôznych kanáloch. Zatiaľ čo Instagram je najzrejmejší, ďalšie príklady zahŕňajú Facebook, Twitter, YouTube a dokonca aj ich osobné blogy. Spoluprácou s nimi bude možné propagovať vaše mesto ľuďom, ktorí by inak mohli byť mimo dosahu, a budú tiež považovať úsilie za dôveryhodnejšie.

Rôzni influenceri tiež oslovujú rôzne demografické skupiny, čo vám umožňuje spustiť viacero kampaní súčasne.

12. Využite cestovateľské webové stránky na propagáciu svojho mesta

Aj keď je webová stránka na propagáciu vášho mesta cenná, vysoko efektívne marketingové stratégie mesta budú zahŕňať oslovenie ľudí, ktorí možno skúmajú svoje možnosti, ľudí, ktorí sa možno ešte neusadili na mieste, alebo ľudí, ktorí nebrali žiadnu ohľad na vaše mesto vôbec. Cestovateľské weby ponúkajú ideálny spôsob, ako to dosiahnuť.

Presné cestovné webové stránky, na ktoré sa obrátite, budú závisieť od zložitosti vašej stratégie, ale môžu zahŕňať všeobecne známe medzinárodné webové stránky, webové stránky o cestovaní pre špecializované oblasti, miestne cestovateľské webové stránky alebo cestovateľské webové stránky, ktoré oslovujú konkrétnu demografickú skupinu. Bannerové reklamy, videoobsah, obrázky a prehliadky virtuálnej reality sú všetky možnosti obsahu.

13. Investujte do iných online reklamných plánov

V online sfére existuje široká škála dodatočných reklamných možností a mnohé z nich sa oplatí preskúmať ako súčasť marketingovej stratégie mesta. Napríklad grafickú reklamu možno použiť na webových stránkach a platformách tretích strán s cieľom vzbudiť záujem alebo zvedavosť ľudí, ktorí možno aktívne neskúmajú nápady na prestávky v meste.

Obsahový marketing je možnosť na platformách tretích strán aj na vašich vlastných webových stránkach a techniky opätovného marketingu možno nasadiť, aby ste sa uistili, že zacielite na ľudí, ktorí v minulosti navštívili webové stránky vášho mesta alebo webové stránky hotelov, reštaurácií alebo atrakcií v meste. s cieľom povzbudiť ich, aby urobili konečné rozhodnutie o kúpe.

14. Propagujte svoje mesto aj offline

Nakoniec je dôležité vyvinúť aj silnú offline marketingovú stratégiu mesta, pretože nie každý trávi obrovské množstvo času online. Niektoré z offline médií, na ktoré sa obrátite, môžu zahŕňať noviny, cestovateľské publikácie a televíznu reklamu. Tieto snahy môžu byť zamerané aj lokálne, celoštátne alebo medzinárodne.

Počas tohto procesu je tiež dôležité nájsť si čas na zváženie najvhodnejších časov na propagáciu vášho mesta, čo by malo byť založené na údajoch, skúsenostiach a dobrej logike. Je možné, že vaše mesto je obzvlášť príťažlivé v letných mesiacoch kvôli skvelému počasiu, alebo môže byť obľúbeným miestom na Vianoce, Halloween alebo Deň vďakyvzdania.

Cestovateľské trendy: Príležitosti pre cestovný ruch

Cestovný ruch prechádza v posledných rokoch výraznými zmenami. Vďaka technologickému vývoju, ktorý umožňuje zákazníkom a umožňuje im plánovať a rezervovať si cestu kliknutím na tlačidlo, si podniky uvedomili, že je dôležité držať krok s novými trendmi cestovania v tomto odvetví. Technológia zmenila cestovateľské zážitky a aby zostali životaschopné, musia tí, ktorí pracujú v tomto odvetví, využívať príležitosti v oblasti technologických trendov, aby mohli svojim zákazníkom poskytovať lepšie služby.

V článku  “Trendy v cestovaní: Príležitosti pre cestovný ruch” sa dozviete, ako prekvitať v rýchlo sa rozvíjajúcom cestovnom ruchu tak, že budete držať krok s prichádzajúcimi trendmi.

Technologické trendy vznikajúce v cestovnom ruchu

Nikto nemôže poprieť vplyv technológií v cestovnom ruchu. Koniec koncov, sú to technológie, ktoré formujú spôsob, akým ľudia cestujú a aké destinácie si vyberajú. Hlavným cieľom každého podnikania v sektore cestovného ruchu je spokojnosť zákazníkov, keďže so zákazníkmi jednajú na dennej báze. Je preto dôležité držať krok s najnovšími technologickými trendmi v cestovnom ruchu.

Podrobné informácie o úlohe technológií v odvetví cestovného ruchu nájdete v tomto článku  „Kľúčové technologické trendy vznikajúce v odvetví cestovného ruchu“ .

V dnešnom prepojenom svete si ľudia môžu jednoducho rezervovať výlety a cestovať takmer kamkoľvek. Pre vaše mesto a pre tých, ktorí pôsobia v miestnom cestovnom ruchu, je dôležité odlíšiť sa od súperov a mestský marketing môže byť na to účinný. Pomocou poskytnutých tipov by ste mali byť schopní realizovať mestské marketingové stratégie a zbierať odmeny.

Valerie Rodriguez

Dolor sit amet, adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Latest Posts

  • All Posts
  • Akreditácia
  • Blog
  • Cerifikácia
  • Creative
  • DeFi
  • Destinácie
  • Destinačný manažment
  • DIC
  • Digital
  • DMMS
  • DMS
  • Dokumentácia
  • Dokumenty
  • Filozofia
  • GSTC
  • Hovory s AI
  • Inzercia
  • Konferencie
  • Kryptomeny
  • Marketing
  • Metodika života
  • NADS
  • Nezaradené
  • OSD
  • Projekt DAO Radosť zo života
  • SLOVAKIA TOPTOUR TEAM
  • Štandardy
  • Turizmus
  • Uncategorized
  • Vojna
  • WEB3
    •   Back
    • Významné
    • Projekty
    • Archív
    • Idea
Load More

End of Content.

Software Services

Good draw knew bred ham busy his hour. Ask agreed answer rather joy nature admire.

Skutočná Radosť Zo Života Začína Prihláškou Za Člena NADS

Živé srdce Európy bije v hrudi Slovenska

Informuj sa o komunite NADS

V našom občasníku posielame len relevantné a skutočné novinky a ohlasy členov i nečlenov

You have been successfully Subscribed! Ops! Something went wrong, please try again.