11 kľúčových technologických trendov vznikajúcich v cestovnom ruchu

Technológia je kľúčovou súčasťou cestovného ruchu a cestovného ruchu, pomáha podnikom s každodennou prevádzkou a zároveň zlepšuje zákaznícku skúsenosť. Z tohto dôvodu je dôležité, aby hotely, letecké spoločnosti, reštaurácie a ďalšie spoločnosti držali krok s najnovšími technologickými trendmi v cestovnom ruchu. To je obzvlášť dôležité v ére COVID, keď sa očakávania zákazníkov menia. V tomto článku sa môžete dozvedieť viac o niektorých z týchto nových technologických trendov.

Rýchle menu:

Čo je technológia cestovania?

Cestovná technika je široký pojem, ktorý sa používa na označenie aplikácie IT, elektronického obchodu a podobných technologických riešení v oblasti cestovného ruchu, cestovania a pohostinstva. Hotelové a turistické technológie môžu byť určené na pomoc podnikom a ich zamestnancom, zlepšenie zážitku zákazníkov z cestovania alebo oboje.

V konečnom dôsledku k cieľom alebo motiváciám, ktoré stoja za implementáciou technológie cestovania, patrí automatizácia cestovania a súvisiacich procesov, úspora času, zníženie nákladov a vytvorenie bezproblémovejšieho cestovania pre spotrebiteľov. Technológia môže byť nasadená na zlepšenie zákazníckej skúsenosti pred, počas a po samotnej ceste.
Prečo sú cestovné technológie dôležité pre podniky pôsobiace v cestovnom ruchu?

Cestovné technológie môžu pomôcť podnikom zefektívniť ich procesy alebo dokonca automatizovať procesy, ktoré by si tradične vyžadovali aktívne zapojenie ľudí.  To môže potom potenciálne pomôcť podniku znížiť požiadavky na zamestnancov, znížiť náklady a zvýšiť objem príjmov, ktoré generujú, čo povedie k lepším finančným výsledkom.

Okrem toho môže technológia pomôcť podnikom prostredníctvom zvýšenej presnosti a pohodlia a súčasne pomáha znižovať alebo eliminovať ľudské chyby. Je však nevyhnutné vždy držať krok s najnovšími technologickými trendmi cestovného ruchu, aby sa využívali tie najlepšie riešenia a aby iné podniky nezískali konkurenčnú výhodu.

Prečo by ste mali držať krok s najnovšími technologickými trendmi v cestovnom ruchu a cestovaní?

Firmy by mali vždy držať krok s najnovšími trendmi cestovateľských technológií, pretože to budú robiť aj vaši hlavní konkurenti. To znamená, že riskujete, že im poskytnete významnú výhodu, ak im umožníte osvojiť si novú technológiu, zatiaľ čo vy zaspávate na vavrínoch, a to platí najmä vtedy, ak je technológia navrhnutá v prospech zákazníkov.

Ako sa objavujú trendy a zavádzajú sa nové technológie, zákazníci začínajú očakávať určitú úroveň skúseností a chcú s tým spojené pohodlie. Ak vaša firma nesplní tieto očakávania, je pravdepodobné, že zákazníci sa budú cítiť sklamaní. To by potom mohlo viesť k negatívnym hodnoteniam a poškodeniu vašej povesti.

Držanie kroku s technologickými trendmi v oblasti cestovania a cestovného ruchu môže zároveň pomôcť zamestnancom a môže uľahčiť nábor, pretože kandidáti budú chcieť pracovať s najnovšími nástrojmi, najmä ak to dokáže znížiť stres.

Ktorý vývoj je zodpovedný za najnovšie trendy v cestovateľských technológiách?

Trend možno definovať ako všeobecný vývoj v určitej oblasti alebo ako všeobecný posun v správaní. V rámci pohostinstva existuje množstvo faktorov, ktoré sú zodpovedné za zmeny v správaní spotrebiteľov, a preto sú zodpovedné aj za mnohé trendy v cestovateľských technológiách, ktoré sú momentálne najrelevantnejšie.

Rozvíjajúce sa technológie, vrátane hlasového vyhľadávania, virtuálnej a rozšírenej reality, technológie rozpoznávania tváre a internetu vecí, viedli k prijatiu inteligentných reproduktorov v hoteloch, prehliadok virtuálnej reality od cestovných kancelárií a nových, bezproblémových spôsobov registrácie, bez toho, aby ste museli stáť v rade a hovoriť s personálom recepcie.

V našom osobnom živote čoraz viac využívame bezkontaktné platby, hlasové vyhľadávanie a mobilné riešenia, takže je logické, že technologické trendy cestovného ruchu sa riadia rovnakým základným vzorom. Pandémia COVID-19 tiež pomohla urýchliť niektoré z týchto správaní a zároveň zvýšila potrebu riešení, ako sú čistiace roboty.

Objavte kľúčové technologické trendy v cestovnom ruchu a cestovnom ruchu: všeobecné technické trendy a trendy súvisiace s COVID

Zhromaždili sme najnovšie a najnovšie technologické trendy v cestovnom ruchu a cestovaní spolu s technologickými trendmi, ktoré slúžia ako odpoveď na zmenu správania spotrebiteľov v dôsledku vírusu COVID.

1. Hlasové vyhľadávanie a ovládanie hlasom

Smartfóny, inteligentné reproduktory a asistenti AI pomohli zvýšiť relevantnosť hlasového vyhľadávania, pokiaľ ide o technologické trendy v  cestovnom ruchu  . Najmä rastúci počet zákazníkov cestovania používa hlasové vyhľadávanie na vyhľadávanie a rezerváciu leteniek, hotelových izieb a cestovateľských zážitkov.

Je preto kľúčové navrhnúť svoju webovú stránku s ohľadom na hlasové vyhľadávanie, aby ste tento trend mohli využiť.

Okrem toho hlasové ovládanie zohráva čoraz väčšiu úlohu aj pri skutočných cestovateľských zážitkoch. V hotelových izbách možno hlasom ovládané zariadenia použiť na ovládanie osvetlenia a kúrenia v izbách alebo na získanie turistických informácií bez toho, aby ste museli hovoriť so zamestnancom. Je pravdepodobné, že sa to bude naďalej rozširovať aj do iných oblastí priemyslu.

Video: Zarezervujte si svoj výlet pomocou hlasového vyhľadávania

Pozrite si  časť „Ako môže hlasové ovládanie prospieť cestovnému ruchu?“  sa dozviete viac o ovládaní zariadení hlasom.

2. Roboty

Robotická technológia je jednou z najzaujímavejších foriem cestovania a neustále sa zlepšuje. Napríklad v hoteloch sa roboty používajú v úlohách podobných vrátnikov, ktorí pomáhajú privítať hostí pri príchode a poskytnúť informácie. Niektoré hotely svoje využitie ešte rozšírili a zapojili ich do čistenia a manipulácie s batožinou.

V rámci reštaurácií môžu mať roboty potenciálne úlohu pri príprave jedál a podávaní jedál. Na letiskách ich možno použiť na detekciu skrytých zbraní, pričom niektorí výrobcovia využívajú robotiku aj na vytváranie kufríkov na batožinu, ktoré vás inteligentne sledujú. Cestovné kancelárie navyše používajú roboty na predbežnú kontrolu, vďaka čomu sú čakacie doby pre zákazníkov produktívnejšie.

Rovnako ako u mnohých iných technologických trendov v cestovnom ruchu sa v reakcii na COVID v skutočnosti zvýšilo využitie robotov, najmä preto, že majú potenciál obmedziť kontakt človeka s človekom.

Video: Roboty preberajú batožinu

Príklad: Autonómne bezpečnostné roboty pre letiská

Podrobnejšie informácie a príklady prípadov použitia robotov v cestovnom ruchu nájdete v článku  „Roboty v cestovnom ruchu: 8 príkladov zo skutočného sveta“  .

3. Bezkontaktné platby

Ďalšou dôležitou formou cestovnej techniky je schopnosť prijímať bezkontaktné platby. Cestovným kanceláriám to umožní spracovávať platby oveľa rýchlejšie, a to aj v situáciách, keď zákazníci nemajú prístup k hotovosti alebo svojej kreditnej alebo debetnej karte. Môže tiež zlepšiť zákaznícku skúsenosť, pretože šetrí čas.

Dostupnosť bezkontaktných platieb začala ako pohodlie, no v dôsledku pandémie koronavírusu sa stala kľúčovou súčasťou  marketingu cestovného ruchu .  Keďže cestujúci sú nervózni zo šírenia vírusu, mnohí sa zdráhajú narábať s hotovosťou. Využívanie bezkontaktných platieb v maximálnej možnej miere môže ochrániť aj vašich vlastných zamestnancov.

Video: Bezkontaktné platby –  ako to  funguje?

Ďalšie informácie nájdete v  časti „Dôvody, prečo sa bezkontaktné platby stávajú populárnymi v cestovnom ruchu“ .

4. Virtuálna realita (VR)

Virtuálna realita je novou technológiou v mnohých rôznych sektoroch, ale jej úloha v rámci cestovného ruchu je obzvlášť významná. Koniec koncov, poskytuje cestujúcim možnosť zažiť vzdialené miesta z pohodlia svojho domova a môže byť rozdiel v tom, či nakoniec dokončia rezerváciu.

Pomocou VR prehliadok môžu zákazníci zažiť všetko od  virtuálnych prehliadok hotelov  a reštaurácií až po pamiatky, národné parky alebo dokonca špecifické aktivity. Interaktivita a ponorenie vám môžu tiež pomôcť poskytnúť vám konkurenčnú výhodu oproti súperom, ktorí ešte nevyužívajú tieto druhy technologických trendov naplno. Väčšina prehliadok VR alebo  360-stupňových prehliadok  je teraz kompatibilná s bežnými webovými prehliadačmi a môže pomôcť tým, ktorí sa zdráhajú cestovať kvôli COVID, jasnejšie vidieť výhody.

Príklad: Prehliadka mesta Londýn so sprievodcom – 360 VR video

Príklad: Prvá skúsenosť s vyhľadávaním a rezerváciou cestovania vo virtuálnej realite na svete

Viac informácií nájdete v článkoch  „Ako virtuálna realita transformuje cestovný ruch“    a  „Výhody marketingu virtuálnej reality pre odvetvie cestovného ruchu“  .

5. AI Chatbots

Chatboty poháňané AI môžu byť jednou z najrozumnejších investícií do technológie cestovania, ktoré môžete urobiť, pretože tieto chatboty sú schopné poskytovať zákazníkom rýchle odpovede na otázky 24 hodín denne, 7 dní v týždni, bez ohľadu na dostupnosť personálu. To môže byť nevyhnutné pre splnenie súčasných očakávaní v oblasti služieb zákazníkom.

Zvyčajne sú tieto chatboty najlepšie, keď odpovedajú na bežné otázky, ktoré majú štandardné odpovede. Pokrok v technológii AI však znamená, že moderné chatboty sa neustále zlepšujú, pretože majú stále viac interakcií. Môžu byť tiež obzvlášť dobrí pri odpovedaní na otázky týkajúce sa pravidiel COVID a bezpečnostných alebo hygienických opatrení.

Príklad: Príklad Friendly Travel-Intelligent Chatbot

Prečítajte si články  „AI Chatbot: Aké sú výhody pre cestovný ruch?  „AI Bot: Ktoré funkcie sú dôležité pre cestovné spoločnosti?“   naučiť sa oveľa viac.

6. Opatrenia kybernetickej bezpečnosti

Kybernetická bezpečnosť je hlavnou oblasťou, na ktorú sa zameriavajú osoby v úlohách  manažmentu cestovania  , pretože spoločnosti v tomto odvetví sú čoraz viac ohrozené kybernetickými útokmi a sú tiež zraniteľnejšie voči narušeniu údajov iného druhu. Cestovné spoločnosti sú hlavným cieľom, pretože zamestnávajú veľa ľudí a majú prístup k množstvu údajov o zákazníkoch.

Niektoré z najväčších hrozieb v tejto oblasti zahŕňajú phishingové útoky a ransomvérové ​​útoky, hoci moderná závislosť na dátach vystavuje spoločnosti aj riziku ľudskej chyby spôsobenej aj ich vlastnými zamestnancami. Vyžaduje si to investície do školení v oblasti kybernetickej bezpečnosti a rôznych hardvérových a softvérových riešení, aby bola vaša firma v bezpečí.

Je tiež dôležité držať krok s najnovšími nariadeniami a dodržiavať zákony na ochranu údajov.

7. Internet vecí (IoT)

Jedným z najzaujímavejších nových trendov cestovateľských technológií je internet vecí (IoT), ktorý zahŕňa internetové prepojenie medzi každodennými zariadeniami, ktoré im umožňuje odosielať aj prijímať údaje. Už teraz vidíme príklady jeho úlohy v cestovnom  ruchu  a toto sa bude len zvyšovať.

Napríklad technológiu IoT možno použiť v hotelových izbách a poskytnúť zákazníkom zariadenie, ktoré sa pripojí ku všetkému od svetiel po ohrievače a klimatizáciu, čo umožňuje ovládať všetko z jedného miesta. Na letiskách sa medzitým dajú nainštalovať kufre na batožinu so senzormi, ktoré upozornia cestujúcich, keď okolo prejdú.

Príklad: Inteligentné technológie inteligentnejšie letiská

Podrobnejšie informácie o  „internete vecí“  v cestovnom ruchu nájdete v článku  „Ako môže internet vecí (IoT) prospieť cestovnému ruchu“  .

Učte sa od našich odborných partnerov

8. Technológia rozpoznávania

Nakoniec, technológia rozpoznávania je v tomto zozname kľúčových technologických trendov obzvlášť zaujímavá, pretože má potenciál odstraňovať trenie pri nákupoch a zabezpečiť bezproblémové interakcie. Samotná technológia zahŕňa rozpoznávanie odtlačkov prstov, rozpoznávanie tváre, skenovanie sietnice a rôzne ďalšie biometrické identifikátory.

Takáto technológia sa už používa v niektorých hoteloch na umožnenie prístupu do izieb prostredníctvom odtlačkov prstov alebo na umožnenie polobezkontaktného odhlásenia. V budúcnosti však možno dúfať, že táto technológia umožní zákazníkom platiť za jedlo v hotelovej reštaurácii jednoducho prechádzkou cez východ.

Príklad: Odbavenie pomocou rozpoznávania tváre v Marriott China

Podrobnejšie informácie a príklady prípadov použitia rozpoznávania tváre v cestovnom ruchu nájdete v článku  “4 spôsoby použitia rozpoznávania tváre v cestovnom ruchu”  .

9. Rozšírená realita (AR)

Rozšírená realita je podobná virtuálnej realite, ale zahŕňa skôr rozšírenie skutočného okolia človeka, než jeho nahradenie. Jedným z hlavných plusov tohto konkrétneho  technologického trendu  je, že je lacnejší ako VR, pričom používatelia vyžadujú iba smartfón alebo tablet s prístupom na internet.

Prostredníctvom grafických prekrytí môžu pracovníci v cestovnom ruchu výrazne zlepšiť zákaznícku skúsenosť a poskytnúť zákazníkom cenné informácie alebo dokonca čistú zábavu. Aplikácie môžu napríklad umožniť rozšírenie fotografií pomocou filtrov a efektov. Podrobnosti o miestnych destináciách je možné zobraziť aj vtedy, keď na ne zákazník nasmeruje svoj smartfón a poskytne informácie v presnom čase, keď je to najrelevantnejšie.

Príklad: Rozšírená realita v cestovnom ruchu

Podrobnejšie informácie a príklady o tom, ako môže rozšírená realita prospieť vášmu podnikaniu, nájdete v článku  „Ako rozšírená realita prináša revolúciu v cestovnom ruchu“  .

10. Umelá inteligencia (AI)

Umelá inteligencia sa okrem robotov využíva aj inými spôsobmi. Snáď najzreteľnejšie využitie v odvetví  cestovného ruchu  je na účely služieb zákazníkom, pričom chatboty majú schopnosť poskytovať rýchlu odozvu na problémy alebo otázky. Je tiež schopný neustále sa učiť z interakcií so zákazníkmi.

Hotely a ďalšie spoločnosti pôsobiace v cestovnom ruchu môžu navyše využívať umelú inteligenciu na presné a nepretržité triedenie údajov. Bude schopný vyvodzovať závery o výkonnosti podniku či  trendoch  spojených so spokojnosťou zákazníkov a dokonca inteligentne riadiť zásoby.

Príklad: Vytvorte si cestu na rezerváciu bota

Podrobnejšie informácie a príklady o prípadoch použitia umelej inteligencie v cestovnom ruchu nájdete v článku  „Ako umelá inteligencia mení cestovný ruch“  .

11. Veľké dáta

V modernom  manažmente cestovného ruchu  sú veľké dáta skutočnosťou a takmer všetky úspešné spoločnosti využívajú svoje vlastné techniky zberu dát. Jedným z najväčších využití týchto údajov je zlepšenie  personalizácie  , pričom cestovné kancelárie využívajú informácie, ktoré zhromaždia, na konkrétne úpravy svojich ponúk.

Ďalším cenným využitím údajov je analýza súčasnej výkonnosti podniku. Najmä majitelia hotelov môžu využívať veľké dáta na účely riadenia výnosov, pričom využívajú historické miery obsadenosti a iné minulé trendy na lepšie predvídanie úrovní dopytu. Ak je dopyt predvídateľný, možno optimalizovať aj cenové a propagačné stratégie.

Príklad: Big Data a prediktívna analýza

Podrobnejšie informácie a príklady veľkých dát v cestovnom ruchu nájdete v článku  „5 spôsobov, ako môžu veľké dáta prospieť cestovnému ruchu“  .

Aké sú najnovšie trendy v cestovnom marketingu?

Okrem toho, že budete mať prehľad o najnovších trendoch v oblasti cestovania, by ste mali držať krok aj s najnovšími trendmi v cestovnom marketingu. Existuje významný prechod s technológiou cestovania a cestovného ruchu, s príkladmi vrátane marketingu virtuálnej reality a marketingu hlasového vyhľadávania, ale existujú aj špecifické marketingové trendy.

Ak máte záujem preskúmať tému marketingu v cestovnom ruchu podrobnejšie a dozvedieť sa o niektorých z hlavných aktuálnych trendov v cestovnom marketingu , pozrite si  „Najnovšie tipy pre cestovný marketing na optimalizáciu vašich výsledkov“ .

Aké sú najnovšie trendy v cestovnom ruchu?

Veľká časť populárnych technológií cestovania bola ovplyvnená širším turizmom a trendmi cestovania. Napríklad trend ekologicky uvedomelého cestovania ovplyvnil nárast prenájmu elektrických vozidiel, zatiaľ čo trend väčšej personalizácie ovplyvnil zvýšené používanie zariadení internetu vecí v hotelových izbách.

Prečítajte si článok  „Trendy v cestovnom ruchu: Najnovšie príležitosti pre odvetvie cestovného ruchu“  , ak by ste sa chceli dozvedieť oveľa viac o nových trendoch cestovného ruchu práve teraz ao príležitostiach, ktoré sú s nimi spojené.

Zistite viac o cestovnom ruchu a cestovných technológiách počas kurzov cestovného ruchu

Jedným z najlepších spôsobov, ako sa dozvedieť o cestovateľských technológiách a ich rôznych aplikáciách, je zapísať sa do kurzu cestovného ruchu. K dispozícii je široká škála možností v závislosti od oblasti cestovného ruchu, na ktorú by ste sa chceli špecializovať, s príkladmi vrátane cestovania a cestovného ruchu, voľného času a cestovného ruchu, marketingu cestovného ruchu a manažmentu cestovného ruchu.

Preskúmajte  „Kurz cestovného ruchu: Kompletný prehľad kurzov a pedagógov cestovného ruchu“  , aby ste sa dozvedeli o rôznych dostupných kurzoch, o tom, čo pokrývajú, o výhodách štúdia kurzu cestovného ruchu, o zozname pedagógov, ktorí tieto kurzy skutočne ponúkajú, a o niektorých z najlepších webových stránok. navštíviť pri hľadaní kurzu, ktorý vyhovuje vašim požiadavkám.

Najlepšie rady pre prácu v cestovnom ruchu

Cestovné technológie zohrávajú úlohu pri rôznych pracovných miestach v cestovnom ruchu a technológie sa dajú použiť aj pri hľadaní zamestnania. Či už ste na začiatku svojej kariéry, alebo už máte skúsenosti v tomto odvetví a chcete napredovať, pracovné rady v cestovnom ruchu môžu byť mimoriadne užitočné, keď hľadáte voľné pracovné miesta a uchádzate sa o nové zamestnanie.

Prečítajte si  „Pracovné miesta v cestovnom ruchu: Najlepšie pracovné miesta v cestovnom ruchu pre vašu kariéru“  , kde máte prístup k dôležitým informáciám o pracovných miestach v cestovnom ruchu, spolu so zoznamom pracovných miest, ktoré uvádzajú pozície leteckých spoločností, hotelierstva a výletných lodí.

Pre spoločnosti pôsobiace v cestovnom ruchu je nevyhnutné držať krok s najnovšími trendmi cestovateľských technológií. Pochopenie a osvojenie si trendov načrtnutých vyššie vám umožní poskytnúť vašim zákazníkom lepšiu skúsenosť a môže vám tiež pomôcť optimalizovať  riadenie výnosov  a celkovú výkonnosť podniku.

[send-link-to-friend]

Valerie Rodriguez

Dolor sit amet, adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Latest Posts

  • All Posts
  • Akreditácia
  • Blog
  • Cerifikácia
  • Creative
  • DeFi
  • Destinácie
  • Destinačný manažment
  • DIC
  • Digital
  • DMMS
  • DMS
  • Dokumentácia
  • Dokumenty
  • Filozofia
  • GSTC
  • Hovory s AI
  • Inzercia
  • Konferencie
  • Kryptomeny
  • Marketing
  • Metodika života
  • NADS
  • Nezaradené
  • OSD
  • Projekt DAO Radosť zo života
  • SLOVAKIA TOPTOUR TEAM
  • Štandardy
  • Turizmus
  • Uncategorized
  • Vojna
  • WEB3
    •   Back
    • Významné
    • Projekty
    • Archív
    • Idea
Load More

End of Content.

Software Services

Good draw knew bred ham busy his hour. Ask agreed answer rather joy nature admire.

Skutočná Radosť Zo Života Začína Prihláškou Za Člena NADS

Živé srdce Európy bije v hrudi Slovenska

Informuj sa o komunite NADS

V našom občasníku posielame len relevantné a skutočné novinky a ohlasy členov i nečlenov

You have been successfully Subscribed! Ops! Something went wrong, please try again.