8 spôsobov, ako zlepšiť skúsenosti zákazníkov v cestovnom ruchu

Hotely, letecké spoločnosti, autopožičovne a iní v cestovnom ruchu uprednostňujú zákaznícku skúsenosť, pretože je to jeden z najúčinnejších konkurenčných rozdielov. Spoločnosti, ktoré poskytujú služby v tejto oblasti, skutočne s väčšou pravdepodobnosťou vytvoria lojalitu zákazníkov a s väčšou pravdepodobnosťou si vybudujú pozitívnu reputáciu. V tomto článku sa dozviete o ôsmich najefektívnejších spôsoboch, ako môžu pracovníci v cestovnom ruchu zlepšiť skúsenosti zákazníkov.

8 spôsobov, ako zlepšiť skúsenosti zákazníkov

1. Inteligentné izby

V hotelovej sekcii cestovného ruchu je jedným z rastúcich trendov zákazníckej skúsenosti používanie technológie rozpoznávania hlasu na vytváranie „inteligentných izieb“ . V podstate umožňujú hosťom ovládať rôzne aspekty miestnosti pomocou jednoduchých hlasových príkazov, vďaka čomu je zážitok pohodlnejší.

Jedným z najznámejších príkladov je Alexa for Hospitality , služba od Amazonu, ktorú už používa Marriott. Inteligentné reproduktory sú súčasťou hotelových izieb a hostia môžu komunikovať s reproduktormi, klásť otázky, zisťovať informácie a zapínať alebo vypínať ostatné zariadenia v miestnosti.

Chcete sa naučiť, ako premeniť hotelovú izbu na inteligentnú hotelovú izbu? Prečítajte si článok „7 spôsobov, ako premeniť hotelovú izbu na inteligentnú izbu“ .

2. Chatboti a umelá inteligencia

Vďaka moderným pokrokom v oblasti umelej inteligencie je teraz možné, aby počítačové systémy alebo stroje vykonávali funkcie, ktoré si tradične vyžadovali priamu ľudskú účasť. To môže byť obrovským prínosom pre podniky všetkých druhov v rámci odvetvia cestovného ruchu, pretože to umožňuje oveľa väčšiu automatizáciu.

Jedným z významných príkladov sú chatboty, ktoré môžu využívať hotely, cestovné kancelárie a letecké spoločnosti na poskytovanie služieb zákazníkom 24 hodín denne, 7 dní v týždni alebo plne automatizovaných rezervačných procesov. Hlavnou výhodou z hľadiska zákazníckej skúsenosti je rýchla odozva, čo znamená, že zákazníci dostanú rýchle odpovede, dokonca aj uprostred noci.

Podrobnejšie informácie a príklady o prípadoch použitia umelej inteligencie v cestovnom ruchu nájdete v článku „Ako umelá inteligencia mení cestovný ruch“ .

3. Personalizácia Marketing

Základným predpokladom personalizačného marketingu je poskytovanie cielenejšieho propagačného obsahu používateľom. To sa zvyčajne dosahuje prostredníctvom zberu údajov a automatizovaných digitálnych algoritmov a umožňuje distribúciu obsahu konkrétnym používateľom, ktorí majú špecifické záujmy a zvyky pri prehliadaní, alebo ktorí spadajú do špecifických demografických skupín.

V dôsledku toho je propagačný obsah relevantnejší pre jednotlivcov av rámci odvetvia cestovného ruchu to môže byť obzvlášť dôležité. Môže to napríklad znamenať, že používateľovi, ktorý si prehliadal webovú stránku konkrétneho hotela, sa na sociálnych sieťach zobrazia reklamy na tento hotel . Môže to však tiež umožniť spoločnostiam zacieliť svoj obsah na konkrétnejšie demografické skupiny. Taxikárske spoločnosti sa napríklad môžu zamerať na spoločnosti nachádzajúce sa v konkrétnom letisku alebo meste.

Podrobnejšie informácie a príklady o prípadoch použitia personalizačného marketingu v cestovnom ruchu nájdete v článku „5 spôsobov, ako sa personalizačný marketing používa v cestovnom ruchu“ .

4. Virtuálna realita

Za posledných pár rokov sa technológia virtuálnej reality výrazne rozrástla a VR headsety sú teraz bežným spotrebiteľským produktom. To poskytuje ľuďom v cestovnom ruchu skvelú príležitosť, pretože VR má moc virtuálne premeniť okolie používateľa a efektívne ho umiestniť do iného prostredia.

Potenciálne možnosti využitia sú takmer nekonečné. Niektoré online cestovné kancelárie využívajú túto technológiu, aby umožnili zákazníkom zažiť hotelové izby pred ich rezerváciou, zatiaľ čo iné cestovné kancelárie vyvinuli virtuálne zážitky, ktoré hosťom umožňujú získať predstavu o tom, aké to je byť na hlavnej turistickej atrakcii. Ďalšími príkladmi môžu byť interaktívne virtuálne mapy,  VR hotelové zájazdy alebo  360° videá na prezentáciu letoviska, výletnej lode alebo turistickej destinácie vopred.

Podrobnejšie informácie a príklady o tom, ako môže virtuálna realita prospieť vášmu podnikaniu, nájdete v článku „Ako virtuálna realita transformuje cestovný ruch“ .

5. Rozšírená realita

Rozšírená realita je podobná technológia ako VR, aj keď je dostupnejšia pre bežného zákazníka, vyžaduje len smartfón a príslušnú aplikáciu. Rozšírená realita sa však namiesto toho, aby plne nahrádzala okolie používateľa, týka vylepšenia prostredia v reálnom svete prostredníctvom prekrytí.

Pre ľudí v cestovnom ruchu je hlavným spôsobom, ako to využiť na zlepšenie zákazníckej skúsenosti, poskytnutie dodatočných informácií. Napríklad cestovná aplikácia môže používateľom umožniť nasmerovať telefón na orientačný bod a zistiť o ňom viac, alebo nasmerovať telefón na reštauráciu a pozrieť si recenzie zákazníkov a hygienické hodnotenia.

Podrobnejšie informácie a príklady o tom, ako môže rozšírená realita prospieť vášmu podnikaniu, nájdete v článku „Ako rozšírená realita prináša revolúciu v cestovnom ruchu“ .

6. Internet vecí

Internetová konektivita v rámci každodenných zariadení, bežne označovaná ako „internet vecí“ , bola hlavným narušením v odvetví cestovného ruchu . Podniky, ktoré chcú poskytovať služby z hľadiska zákazníckych skúseností, môžu využiť tieto možnosti na zvýšenie pohodlia, maximalizáciu pohodlia a dokonca aj na predchádzanie potrebe opráv.

V hoteloch môžu byť zariadenia nakonfigurované tak, aby automaticky zisťovali a reagovali na podmienky v reálnom čase, čo znamená, že teplotu a svetlo možno regulovať automaticky. Všetky odvetvia môžu vidieť živé informácie o prevádzkovom stave zariadení, čo umožňuje rýchle opravy, zatiaľ čo IoT môže tiež povoliť služby založené na polohe.

Podrobnejšie informácie o „internete vecí“ v cestovnom ruchu nájdete v článku „Ako môže internet vecí (IoT) prospieť cestovnému ruchu“ .

7. Roboty

Ďalším významným technologickým trendom, ktorý sa objavuje vo všetkých odvetviach, je zvýšené využívanie robotiky, ktorá má tiež schopnosť výrazne zlepšiť zákaznícku skúsenosť . Najmä v rámci cestovného ruchu môžu zohrávať množstvo úloh, od bezpečnostných robotov až po roboty ponúkajúce služby v hoteloch.

Japonsko vytvorilo jeden z najpozoruhodnejších príkladov zákazníckej skúsenosti s podporou robotiky, pričom v hoteli Henn-na je výlučne robotický personál, od odbavovacích robotov až po robotických nosičov batožiny. Pre letiská a letecké spoločnosti môžu byť roboty použité na všetko od detekcie zbraní až po zneškodňovanie bômb, čím sa zvyšuje bezpečnosť. Niektoré spoločnosti dokonca vyrobili robotické cestovné puzdrá, čím odstránili potrebu prepravovať puzdrá.

Podrobnejšie informácie a príklady o prípadoch použitia robotov v cestovnom ruchu nájdete v článku „Roboty v cestovnom ruchu: 8 príkladov zo skutočného sveta“ .

8. Obsah vytvorený používateľmi

Napokon, obsah generovaný používateľmi sa týka akéhokoľvek obsahu, ktorý vytvárajú používatelia alebo zákazníci, a nie podnik. V cestovnom ruchu sú jedným z najzreteľnejších príkladov obrázky, ktoré používatelia nahrávajú na webové stránky sociálnych médií, a tieto môžu byť mimoriadne vplyvné, pretože často predstavujú názor zákazníkov.

Pre tých, ktorí pôsobia v cestovnom ruchu, je trikom nájsť spôsoby, ako umožniť zákazníkom vytvárať obsah generovaný používateľmi, ktorý pridáva na ich skúsenostiach a zároveň slúži ako pozitívny ústny marketing . Mnohé turistické atrakcie to dosahujú napríklad prostredníctvom značkových fotobúdok, ktoré zákazníkom umožňujú zachytiť momenty z ich návštevy a jednoducho ich nahrať na sociálne siete, doplnené logom alebo inou formou jemného brandingu.

Pre pracovníkov v cestovnom ruchu je nevyhnutné, aby uprednostňovali zákaznícku skúsenosť a podniky, ktoré v tejto oblasti vynikajú, sú často schopné získať významnú konkurenčnú výhodu nad súpermi. Osem spôsobov uvedených v tomto článku môže pomôcť spoločnostiam v cestovnom ruchu poskytnúť väčší zážitok a následne získať odmeny.

Valerie Rodriguez

Dolor sit amet, adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Latest Posts

  • All Posts
  • Akreditácia
  • Blog
  • Cerifikácia
  • Creative
  • DeFi
  • Destinácie
  • Destinačný manažment
  • DIC
  • Digital
  • DMMS
  • DMS
  • Dokumentácia
  • Dokumenty
  • Filozofia
  • GSTC
  • Hovory s AI
  • Inzercia
  • Konferencie
  • Kryptomeny
  • Marketing
  • Metodika života
  • NADS
  • Nezaradené
  • OSD
  • Projekt DAO Radosť zo života
  • SLOVAKIA TOPTOUR TEAM
  • Štandardy
  • Turizmus
  • Uncategorized
  • Vojna
  • WEB3
    •   Back
    • Významné
    • Projekty
    • Archív
    • Idea
Load More

End of Content.

Software Services

Good draw knew bred ham busy his hour. Ask agreed answer rather joy nature admire.

Skutočná Radosť Zo Života Začína Prihláškou Za Člena NADS

Živé srdce Európy bije v hrudi Slovenska

Informuj sa o komunite NADS

V našom občasníku posielame len relevantné a skutočné novinky a ohlasy členov i nečlenov

You have been successfully Subscribed! Ops! Something went wrong, please try again.